Akvizice nových zákazníků
7.5. 2018

Akvizice nových zákazníků

Pokud řídíte tým obchodníků, tak se jistě čas od času dostanete do situace, do které se dostává snad každý obchodní manažer. Když jsou obchodníci dobří a vcelku plní požadované obraty, tak začnou spoléhat na stávající zákazníky a touha po získání nových zákazníků u nich opadá. Při trénincích a diskusích s obchodníky poslouchám ono okřídlené: „Získat nového zákazníka...

obchodníci jsou malíři obrazů
10.3. 2018

Obchodníci jsou malíři obrazů a představ

Název článku jsem trochu zkrátil z původního textu z knihy Zig Ziglara – Ziglar o prodeji. Celý text je následující: Výborní profesionální prodejci jsou „obchodníci se slovy“ a „malíři obrazů“. Na tuto část knihy jsem si vzpomněl, když jsem minulý týden směřoval k Zelnému trhu v Brně a na jedné z kaváren se na mě...

Obchod a prodej je jednoduchý
10.1. 2018

Obchod a prodej je jednoduchý

Asi si teď říkáte, co je to za slogan. Kdo může tvrdit, že obchodování a prodávání je jednoduché. Ale je to opravdu tak. Obchod a prodej je jednoduchý, pokud se budeme držet logiky a zdravého selského rozumu. Při trénincích s obchodníky a prodejci jsem si totiž všiml jedné věci. Všichni se snaží být „profesionální“. Profesionalitu vidí...

Kdo je ve firmě nejdůležitější
11.12. 2017

Kdo je ve vaší firmě nejdůležitější?

Vždycky se těším na bouřlivé diskuse, které tato jednoduchá otázka mezi účastníky seminářů vyvolá. Jedni říkají, že nejdůležitější je majitel firmy, protože ten firmu založil a dal jí tím smysl existence. Druzí namítají, že nejdůležitější je celý management, přece celou firmu řídí. Třetí namítají, že nejdůležitější jsou obchodníci, ti přece do firmy nosí zakázky, a...

29.10. 2017

Jak zaujmout zákazníka na prodejně

V dnešní době se všichni snaží zaujmout zákazníka, jen někomu se to podaří. Jak na to? Jak zaujmout zákazníka na prodejně? První předpokladem je, že prodavačku nebo prodavače musí práce bavit. Jinak může dělat cokoliv a zákazníka nezaujme. Motorem pro skvělou práci na prodejně je zapálení Na prodavačce musí být na první pohled vidět, že se...

podle čeho se zákazník rozhodne
10.10. 2017

Podle čeho se zákazník rozhodne

Pokud bychom věděli, podle čeho se zákazník rozhodne, měli bychom vyhráno. Jde to vůbec zjistit? A pokud ano, jak to zařídit? Klíč je v rozlišení mezi zákazníkovými potřebami, jeho přáním a jeho představou. Protože potřeba není to stejné co přání a přání není to stejné co představa. Na svých trénincích se rozdíl mezi potřebou, přáním a představou...