Vedení rozhovoru a umění kladení otázek
Získejte od zákazníka klíčové informace.
Otázky, na které v průběhu semináře získáte odpovědi
Co je základem efektivní analýzy potřeb? Jaké otázky zvolit? Jak od klienta zjistit důležité informace a nepůsobit při tom vtíravě? Proč je aktivní naslouchání předpokladem k udržení rozhovoru? Jaké otázky pomohou dovést obchod do úspěšného konce?
Co říkají obchodníci po semináři
„Budu umět získat klíčové informace při rozhovoru se zákazníkem.“ „Otázky jsou základ úspěchu!“ „Musím víc poslouchat a míň mluvit.“ „Soustředím se na zjištění nejenom potřeb, ale i přání zákazníka. Děkuji za objasnění.“
Jak seminář probíhá
Přes modelové situace se přechází k řešení konkrétních příkladů z praxe. Každý obchodník si sestaví osnovu konkrétních otázek. Videotrénink s rozborem je zaměřen na efektivní vedení rozhovoru.
Pro našeho klienta jsme řešili
Majitel malé firmy si všiml, že obchodní schůzky většiny jeho obchodníků probíhají tak, že obchodníci podávají zákazníkovi informace a seznamují ho se službami a výrobky, které jeho firma poskytuje. A potom čekají, jak zákazník na nabídku zareaguje. Cílem tréninku bylo naučit obchodníky zákazníkovi naslouchat a klást otázky. Obchodníci si sestavili osnovu otázek pro efektivní zjištění zákazníkových potřeb, přání a představ.