Měření spokojenosti zaměstnanců

Dosáhnete vyšší efektivity

Zjistíme

Pomůžeme vám identifikovat případné problematické faktory, které negativně ovlivňují produktivitu a efektivitu vaší firmy.

Navrhneme

Někdy stačí i drobné změny k dosažení velkých výsledků. Je však nutné vědět, kde tyto změny provést, aby byly co nejefektivnější.

Získáte

Investovanou energii na správných místech vám spokojení zaměstnanci mnohonásobně vrátí zvýšeným pracovním nasazením.

Co firmě přinášejí spokojení zaměstnanci

  • Efektivní motivaci
    Zaměstnance, kteří jsou v práci spokojeni, lze efektivně motivovat k vyššímu výkonu.
  • Snížení fluktuace
    Pracovní spokojenost také výrazně snižuje fluktuaci. Spokojení zaměstnanci nebudou mít potřebu z vaší firmy odcházet, a ušetříte tedy náklady na výběr, zapracování a vzdělávání stále nových zaměstnanců
  • Loajalitu
    Spokojenost zaměstnanců do velké míry přispívá k loajalitě, což se v konečném důsledku přenáší na spokojenost vašich zákazníků

Naopak dlouhodobá pracovní nespokojenost je zdrojem syndromu projevujícího se nejen poklesem pracovního úsilí, ztrátou zájmu o práci, pracovní motivace, růstem absence. A to v důsledku zvýšené nemocnosti či únikové pracovní neschopnosti.

Jak pracujeme

  • Vycházíme z metodiky Výzkumného ústavu práce a sociálních věcí. Metodika: Diagnostický nástroj pro měření podnikového klimatu „Spokojenost zaměstnanců“

Měření spokojenosti podává komplexní obraz o firmě z pohledu jejich zaměstnanců v devíti oblastech:

  • Komunikace a sdílení informací
  • Interpersonální vztahy na pracovišti
  • Profesionální rozvoj a kariérní růst
  • Odměňování a hodnocení – zdroje motivace
  • Styl řízení
  • Vztah k organizaci
  • Organizace práce
  • Atributy práce a BOZP

Co měřením zjistíme

  • Míru spokojenosti či nespokojenosti zaměstnanců, jejich potřeby a očekávání ve vztahu  k zaměstnavateli
  • Faktory, které spokojenost či nespokojenost ovlivňují
  • Rizika možné fluktuace zaměstnanců
  • Míru identifikace zaměstnanců s firmou
  • Úzká místa v komunikaci uvnitř firmy
  • Hodnocení odměňování, názor na firemní zaměstnanecké programy
  • Hodnocení schopností a dovedností řídících pracovníků
  • Bezpečnostní rizika s dopadem na zdravotní stav zaměstnanců

Nejnovější články

Jak se odlišit od průměru?

Většina prodejců se zaměřuje na prezentaci zboží. Zboží, které je na prodejně vystaveno. Čím více zboží, tím…

Celý článek
Akvizice nových zákazníků

Akvizice nových zákazníků

Pokud řídíte tým obchodníků, tak se jistě čas od času dostanete do situace, do které se dostává…

Celý článek
obchodníci jsou malíři obrazů

Obchodníci jsou malíři obrazů a představ

Název článku jsem trochu zkrátil z původního textu z knihy Zig Ziglara – Ziglar o prodeji. Celý…

Celý článek