Kdo je ve firmě nejdůležitější

Kdo je ve vaší firmě nejdůležitější?

Vždycky se těším na bouřlivé diskuse, které tato jednoduchá otázka mezi účastníky seminářů vyvolá. Jedni říkají, že nejdůležitější je majitel firmy, protože ten firmu založil a dal jí tím smysl existence. Druzí namítají, že nejdůležitější je celý management, přece celou firmu řídí. Třetí namítají, že nejdůležitější jsou obchodníci, ti přece do firmy nosí zakázky, a tím i peníze.

Sami tušíte, že vše záleží na úhlu pohledu.

Úhel pohledu by měl být jednotný. Protože existuje jen jedna odpověď na otázku: „Kdo je ve firmě nejdůležitější?“ A je úplně jedno, jak je firma velká, čím se zabývá, kdo ji založil, kdo ji vlastní a kdo je v jejím čele. Ten nejdůležitější je totiž zákazník. Bez zákazníka ztrácí každá firma smysl své existence. V každé správné firmě je všechno konání nasměrováno na zákazníka.

Firma může mít totiž skvělé vedení, skvělé nápady a obchodníky, ale pokud nebude mít zákazníky, je jí to všechno k ničemu.

V tento okamžik se na seminářích rozpoutá velká diskuse o tom, že otázka byla zavádějící a položena špatně. Pokud bych se zeptal, kdo je pro firmu a nikoliv ve firmě nejdůležitější, odpověď by byla jednodušší. V tom je ale ten rozdíl. Ten, kdo vidí svoji firmu na jedné straně a mimo firmu zákazníka, tak ještě pořád nemá ten správný úhel pohledu.

Zákazník musí být uvnitř firmy, podílet se na jejím směřování a vývoji. A jak se dá zařídit, aby byl zákazník uvnitř firmy? Dát mu k tomu příležitost.

Každý úspěšný obchod stojí na jasné myšlence.

A právě ta jasná myšlenka, která je pro zákazníka zajímavá, je tím, čím se zákazník dostává do firmy. Vaši myšlenku pochopí, zalíbí se mu, ztotožní se s ní a bude ji sdílet s ostatními.

Tím se z náhodného zákazníka stane věrný zákazník, který se stává součástí Vaší firmy.

Zkuste se zeptat Vašich kolegů, kdo je pro ně nejdůležitější ve firmě. Dejte mi vědět, jak to dopadlo. Těším se na Vaše reakce.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.