Jak zaujmout zákazníka na prodejně

V dnešní době se všichni snaží zaujmout zákazníka, jen někomu se to podaří. Jak na to? Jak zaujmout zákazníka na prodejně? První předpokladem je, že prodavačku nebo prodavače musí práce bavit. Jinak může dělat cokoliv a zákazníka nezaujme.

Motorem pro skvělou práci na prodejně je zapálení

Na prodavačce musí být na první pohled vidět, že se zajímá o zákazníkovy potřeby. Až potom se zajímá o to, co zákazníkovi prodá. Pokud je to naopak, tak se zákazník cítí pod obrovským tlakem a o jeho zájmu zůstat na prodejně nemůže být ani řeč.

Čeho se jako zákazníci nejvíce bojíte?

Pokud jste na tom jako já, tak se nejvíce bojíte tlaku ze strany prodavačky a potom také, že učiníte špatné rozhodnutí. Jen si vzpomeňte, co nebo kdo vás vyhnal z prodejny. Neodbytný prodavač a jeho touha ihned prodat.

Co vás na prodejně naopak udrželo? Zcela jistě to byla prodavačova snaha zjistit a pochopit vaše potřeby, přání a představy. Pokud se někdo zajímá o naše představy, tak se zajímá o nás. A upřímný zájem je to, co nás zaujme a udrží na prodejně.

Co tedy zákazník ocení?

Přátelský přístup (neplést prosím se servilním poklonkováním). Upřímný zájem o jeho představy. Příjemnou komunikaci bez tlaku na prodej. Pocit důležitosti, který mu prodavač poskytne. Přizpůsobení se jeho potřebám a přáním. Vyřešení problému, pokud na prodejně nenajde přesně to, co chtěl.

Když bude mít zákazník skvělý pocit, bude spokojený a koupí daleko víc, než původně chtěl.

Co je pro zákazníka to nejhorší?

Když na prodejně potká otráveného prodavače nebo prodavačku. Pokud se o něho nikdo nezajímá a personál na prodejně se chová, jako kdyby tam ani nebyl. Jistě si vzpomenete, jak rychle jste odešli z prodejny, ve které se prodavačky bavily mezi sebou a vás i ani nevšimly.

Jako první krok stačí změnit oslovení zákazníka.

Při vstupu na prodejnu jako druhou nejčastěji reakci slyším „Co si přejete?“ nebo lakonické „Prosím.“

A přitom by stačilo změnit úvodní oslovení: „Hledáte něco konkrétního?“ nebo „Co konkrétního vás zaujalo?“

Ptáte se, jaká je první nejčastější reakce? Absolutní nezájem a nevšímavost.

Pokud jste prodavač nebo prodavačka, tak to vyzkoušejte, uvidíte tu změnu v prvních reakcích zákazníků. Chce to jen odvahu a chuť změnit zažité oslovení. Držím vám palce.

Mějte rádi zákazníky a oni budou mít rádi vás.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.