Většina prodejců se zaměřuje na prezentaci zboží. Zboží, které je na prodejně vystaveno. Čím více zboží, tím delší prezentace. Většina prodejců považuje zboží za to nejdůležitější, co v prodeji rozhoduje. A je to škoda, protože dělají velkou chybu! Nevědí, jak se odlišit od průměru.
Zcela jistě jste se již ve svém životě setkali s tím, že Vám někdo něco prodával. Jaký jste z toho měli pocit? Pokud se dotyčný prodejce nezajímal o Vaše představy a pořád dokola prezentovat svoji skvělou nabídku a jedinečné produkty, tak odhaduji, že jste se cítili pod nepříjemným tlakem. Pod tlakem, ze kterého je potřeba uniknout.
Jak udělat prodejní rozhovor zajímavým pro zákazníka a efektivním pro prodejce. Zcela jednoduše. Zaměřit svůj zájem na zákazníka a jeho představy. Nechat zákazníka mluvit a projevit se.
Uvědomili jste si někdy, čeho se nejvíce zákazník bojí? Podle mých zkušeností se nejvíce bojí dvou základních věcí:
Snahou prodat za každou cenu bez zjištění zákazníkova přání. Tlak vzniká zájmen o prodej zboží bez zájmu o zákazníka.
Pokud si koupil něco, co přesně neodpovídá jeho představám. Podlehl proudu slov ukecaného prodavače, jen proto, aby měl klid.
Prodejce se musí zajímat nejprve o zákazníka. Zajímat se o to, co zákazník chce, co se mu líbí, jakou má představu, co mu udělá radost. Potom se prodejce může zajímat o to, co mu prodá.
Pokud bude mít zákazník skvělý pocit, bude spokojený a koupí daleko víc, než původně chtěl.