Jak se odlišit od průměru?

Většina prodejců se zaměřuje na prezentaci zboží. Zboží, které je na prodejně vystaveno. Čím více zboží, tím delší prezentace. Většina prodejců považuje zboží za to nejdůležitější, co v prodeji rozhoduje. A je to škoda, protože dělají velkou chybu! Nevědí, jak se odlišit od průměru.

Pokud by za nejdůležitějšího považovali zákazníka, odlišili by se od šedého průměru.

Zcela jistě jste se již ve svém životě setkali s tím, že Vám někdo něco prodával. Jaký jste z toho měli pocit? Pokud se dotyčný prodejce nezajímal o Vaše představy a pořád dokola prezentovat svoji skvělou nabídku a jedinečné produkty, tak odhaduji, že jste se cítili pod nepříjemným tlakem. Pod tlakem, ze kterého je potřeba uniknout.

Jak udělat prodejní rozhovor zajímavým pro zákazníka a efektivním pro prodejce. Zcela jednoduše. Zaměřit svůj zájem na zákazníka a jeho představy. Nechat zákazníka mluvit a projevit se.

Zajímejte se o zákazníkovo přání a až potom o zboží, které chcete prodat.

Uvědomili jste si někdy, čeho se nejvíce zákazník bojí?  Podle mých zkušeností se nejvíce bojí dvou základních věcí:

  1. Tlaku ze strany prodejního personálu
  2. Špatného rozhodnutí, které udělá

Z čeho vzniká tlak na zákazníka?

Snahou prodat za každou cenu bez zjištění zákazníkova přání. Tlak vzniká zájmen o prodej zboží bez zájmu o zákazníka.

Kdy má zákazník pocit, že udělal špatné rozhodnutí?

Pokud si koupil něco, co přesně neodpovídá jeho představám. Podlehl proudu slov ukecaného prodavače, jen proto, aby měl klid.

Prodejce se musí zajímat nejprve o zákazníka. Zajímat se o to, co zákazník chce, co se mu líbí, jakou má představu, co mu udělá radost. Potom se prodejce může zajímat o to, co mu prodá.

Zákazník takový přístup ocení, jelikož nebude pod tlakem.

Co ještě zákazník zcela jistě ocení

  • přátelský přístup
  • zájem o jeho představy
  • příjemnou komunikaci bez tlaku na prodej
  • pocit důležitosti, který mu personál poskytne
  • přizpůsobení se jeho potřebám a přáním
  • vyřešení problému, pokud nenajde na prodejně to, co chtěl

Pokud bude mít zákazník skvělý pocit, bude spokojený a koupí daleko víc, než původně chtěl.

Mějte rádi zákazníky a oni budou mít rádi Vás!

Chcete vědět, jak Vaši prodejnu vnímají zákazníci? Kontaktujte nás. 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.